Can't find what you're looking for? Try Google Search!

Google
 

Wednesday, June 18, 2008

Tanah Paya Resak telah dijual

Tanah di Paya Resak, Marang telah dijual baru-baru ini.

Saya lampirkan semula maklumat tanah berkenaan seperti berikut;-


Tanah 3 dalam 1



Sebidang tanah di Kampung Paya Resak Marang, (12 kilometer dari Kuala Terengganu) kini memerlukan pembeli dalam kadar segera.

Tanah berkenaan sudah dipecah lot kepada enam lot. dua sudah dijual, empat lagi masih berbaki. Tanah berkenaan berukuran kira-kira satu ekar dibahagi enam. Ketika saya meninjau keadaan tanah berkenaan hari ini, mendapati tanah berkenaan mempunyai fungsi tiga dalam satu.

Pertama ia mempunyai tanaman pokok getah kira-kira dalam 30 batang yang masih boleh ditoreh untuk mendapatkan susunya. Umur getah berkenaan dalam lingkungan tujuh tahun. Kedua, tanah ini agak tinggi dan boleh dijual jika tanah itu mahu dilabelkan sebagai tapak rumah. Ketinggiannya kira-kira 2 kaki dari jalan.

Ketiga, status tanah ini ialah pembangunan. Boleh digunapakai untuk mendirikan apa-apa jenis kediaman yang berkenan di hati.

Dua lot yang telah dijual bersebelahan tanah ini sudah dilabelkan untuk tujuan mendirikan rumah baru.

Harganya ialah RM50,000.00 selot. Dan harga berkenaan masih boleh dirunding. Saya cadangkan beli sahaja empat lot tanah itu untuk memudahkan urusan tebang tebas dan keluarkan tanah lebihan dari lot-lot berkenaan.


Bagi sesiapa yang ingin mendirikan rumah di kawasan yang agak tenang dan jauh dari hiruk pikuk bandar atau mahu jadikan tanah ini sebagi aset masa depan, ia sesuai untuk dimiliki.

Cepat...siapa cepat dia dapat. Sila emailkan kepada saya untuk rundingan dan belian.

Di bawah ini saya paparkan visual tanah berkenaan. Sila klik.





Click Here!

No comments: