Can't find what you're looking for? Try Google Search!

Google
 

Sunday, August 10, 2008

10 Lot Tanah di Kg. Paya akan dijual

Hari ini, ketika saya ada sedikit urusan perniagaan di Kuala Terengganu, tiba-tiba ada seorang hamba Allah dari Marang, ingin meminta saya menjual tanahnya kira-kira 10 lot di Kampung Paya, Kijing.

Beliau bertanyakan sama ada saya agent hartanah atau tidak. Saya berterus-terang saya adalah agent tersebut.

Beliau ingin menjual tanah setiap satu berukuran 497 meter persegi. Saya akan bertemu beliau sedikit masa lagi dan membincang tentang semua perkara berkait dengan tanah berkenaan, khususnya masalah harga.

Saya akan postkan maklumat berkenaan dengan tanah berkenaan di blog kesayangan ini tidak lama lagi selepas satu pertemuan diadakan antara beliau dengan saya sedikit masa lagi.

Sebagai maklumat, Kampung Paya terletak di tepi pantai Muara Sungai Marang (kira-kira 18 kilometer dari Kuala Terengganu). Kira-kira 20 tahun lalu ramai pelancong datang berkunjung ke situ untuk bersantai di tepi pantainya tetapi kini ia tidak lagi begitu.

Ini kerana keindahan pantainya kini terhakis akibat projek pembangunan tambak muara sungai itu berharga tidak kurang RM7 juta.

Pelancong kebanyakan akan menuju ke Pualau Kapas untuk bersantai dan Pulau Kapas juga merupakan satu destinasi pelancong terkenal di Pantai Timur.

Bagaimanapun Kampung Paya sebuah kampung istimewa kerana terletak di pinggir bandar Marang yang keluasannya tidak sebesar mana. Agaknya hanya dalam sekitar 700 meter sahaja. Segala kemudahan termasuk masjid baru, Pejabat Tanah dan Daerah serta Pasar memang tersedia di badar ini.

Tunggu posting terbaru saya berhubung dengan tanah berkenaan.

  • (Gambar) Satu pemandangan indah di Pulau Gemia berhampiran Pulau Kapas. 10 tahun lalu saya pernah berkunjung ke pulau ini dan pernah menginap di resort yang ada di pulau tersebut.

Xomax - Natural Male Enhancement

No comments: